• چطور نمره منفی گواهینامه ام رو پاک کنم؟
  • طرح ترافیک چه ربطی به آلودگی هوا دارد و چطور آن را پرداخت کنم
  • آموزش خرید شارژ ایرانسل از پیشخوان24
  • چه افرادی از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند؟
  • روش‌های استعلام بیمه شخص ثالث

روش‌های استعلام بیمه شخص ثالث

۱۰ بازديد
۰ ۰

 

چرا به استعلام بیمه شخص ثالث نیاز داریم؟

استعلام بیمه شخص ثالث به شما کمک می‌کند تا از اتمام اعتبار بیمه نامه اطلاع داشته باشید. به محض اتمام اعتبار بیمه نامه جریمه دیرکرد بیمه نامه برای شما محاسبه خواهد شد و ملزم به پرداخت آن هستید. بنابراین با اطلاع از مهلت اعتبار بیمه شخص ثالث می‌توانید از جریمه شدن و عواقب آن به دور باشید.


روش‌های استعلام اعتبار بیمه نامه شخص ثالث

برای استعلام اعتبار بیمه شخص ثالث روش‌های مختلفی پیش روی شما است و می‌توانید با توجه به شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. البته با توجه به شرایط دنیای امروز، روش‌های آنلاین انتخاب‌های بسیاری مناسب‌تری هستند. چرا که هم می‌توانید در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی کنید و هم می‌توانید هر جا به آن دسترسی داشته باشید.

استعلام بیمه شخص ثالث از سایت سنهاب بیمه مرکزی

سایت بیمه مرکزی امکانی را فراهم کرده تا مالکین وسیله نقلیه بتوانند از اعتبار بیمه نامه وسیله نقلیه خود مطلع شوند. برای استفاده از این امکان ۳ روش پیش روی شما قرار دارد:

۱) استعلام با کد یکتا

۲) استعلام با کد VIN

۳) استعلام با شماره بیمه نامه

با استفاده از هر یک از این اطلاعات می‌توانید تاریخ دقیق اتمام بیمه نامه خود را مشاهده کنید و به موقع برای تمدید آن اقدام کنید.

استعلام بیمه شخص ثالث از اپلیکیشن‌های موبایلی

در زندگی شلوغ امروز، اپلیکیشن‌های موبایلی به عضو جدایی ناپذیر زندگی بسیاری از ما تبدیل شده‌اند. شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌های خودرویی مانند قبضینو از وضعیت اعتبار بیمه نامه خود مطلع شوید و از تمدید آن جا نمانید. علاوه بر این این اپلیکیشن‌ها امکان خرید بیمه شخص ثالث را نیز برای شما فراهم کرده‌اند تا با خیالی آسوده به تمامی خدمات مورد نیاز برای وسیله نقلیه خود دسترسی داشته باشید.

استعلام بیمه شخص ثالث سایت‌های بیمه

شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های فروش بیمه نیز از وضعیت اعتبار بیمه نامه شخص ثالث خودرو یا موتور خود باخبر شوید. برای این کار کافی است کد ملی مالک و کد یکتای بیمه نامه خود را داشته باشید.


منبع این مطلب: نوشته وبسایت قبضینو درباره استعلام بیمه شخص ثالث

اطلاعاتی درباره گذرنامه زیارتی

۸ بازديد
۰ ۰

عکس گذرنامه اربعین

گذرنامه اربعین چیست؟

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که گذرنامه زیارتی چیست؟ با توجه به افزایش تعداد متقاضیان سفر زیارتی کربلا در مقایسه با سال‌های گذشته، هماهنگی‌های لازم در راستای برقراری سفری ارزان و کم هزینه‌تر با مقامات عراقی در خصوص صدور پاسپورت زیارتی برای زائرین اربعین صورت گرفته است. گذرنامه اربعین 1402 فقط برای سفر به عراق در ماه‌های محرم و صفر و اربعین قابل استفاده است.

گذرنامه های اربعین، چقدر اعتبار دارند؟

اعتبار گذرنامه زیارتی ۵ سال است و دارندگان این گذرنامه می‌توانند تا پایان اعتبار آن برای سفرهای خود به کربلا در دوران محرم و صفر از آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که مسئولان ایران در تلاش هستند تا امکانی را فراهم کنند که زائران بتوانند در تمام طول سال، با کمک این گذرنامه ها به زیارت بروند.

گذرنامه زیارتی با گذرنامه بین المللی چه فرقی دارد؟

گذرنامه عادی و بین‌المللی با مراجعه حضوری به مراکز پلیس +۱۰ صادر می‌شود که هم برای سفر به مقاصد زیارتی همچون کربلا و هم برای دیگر سفرهای خارجی کاربرد دارد. اما گذرنامه زیارتی فقط برای ایام محرم، صفر و اربعین کاربرد دارد. همچنین برای گذرنامه زیارتی می‌توان بدون مراجعه حضوری و از طریق اپلیکیشن پلیس من اقدام کرد.

هزینه گذرنامه اربعین چقدر است؟

سخنگوی فراجا در رابطه با هزینه گذرنامه اربعین گفت: “هزینه صدور این گذرنامه ۵۰ هزارتومان است که نزدیک یک هشتم قیمت گذرنامه بین‌المللی است.” با در نظر گرفتن این موضوع می‌توان گفت راهپیمایی اربعین هزینه چندانی برای زائران نخواهد داشت. چرا که تمامی وعده‌های غذایی و آشامیدنی‌ها کاملا رایگان است و تنها هزینه‌های سفر به کربلا در پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ هزینه بیمه و هزینه عوارض خروج از کشور است.

گذرنامه زیارتی کربلا چند روزه صادر می‌شود؟

صدور گذرنامه زیارتی 1402 با توجه به تعداد بالای درخواست‌ها، ممکن است تا یک هفته زمان ببرد. البته با توجه به مراجعه بالای افراد برای دریافت این گذرنامه ممکن است تا ۱۰ روز هم طول بکشد. بنابراین توصیه می‌کنیم به موقع و از همین حالا برای دریافت گذرنامه زیارتی یا تمدید گذرنامه بین‌المللی خود اقدام کنید.