• چطور نمره منفی گواهینامه ام رو پاک کنم؟
  • طرح ترافیک چه ربطی به آلودگی هوا دارد و چطور آن را پرداخت کنم
  • آموزش خرید شارژ ایرانسل از پیشخوان24
  • چه افرادی از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند؟
  • روش‌های استعلام بیمه شخص ثالث

روش‌های پیگیری پاسپورت

۲۴ بازديد
۰ ۰

پاسپورت یا گذرنامه یکی از مدارک بین‌المللی است که دولت‌ها برای شهروندان خود صادر می کنند تا به وسیله آن بتوانند هویت خود را برای ورود به کشورهای خارجی اثبات کنند. همچنین اجازه ی سفر یا ورود به خاک کشورهای خارجی یا ویزا باید در گذرنامه متقاضی ویزا ثبت می گردد.

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت

مدارک مشترک پاسپورت بین خانم ها و آقایان

  • ارائه اصل آخرین پاسپورت

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی یا تائیدیه ثبت احوال

  • یک قطعه عکس 6*4 جدید، رنگی و تمام رخ با زمینه‌ی سفید (عکس حداکثر برای ۶ ماه قبل باشد.)

  • عکس خانم‌ها باید با حجاب کامل، بدون آرایش و زیورآلات (برای دختران بالای ۶ سال)، با روسری یا مقنعه تیره به طوری که گردی صورت به طور کامل مشخص باشد.

  • عکس آقایان باید بدون کلاه، عینک، زیورآلات و آرایش مو باشد به‌ طوری که پیشانی و گوش‌ها مشخص باشد. رنگ لباس با زمینه عکس نیز یکسان نباشد.

  • اجازه محضری برای افراد زیر ۱۸ سال از طرف قیم قانونی

  • ارائه گواهی اشتغال به تحصیل، دفترچه بیمه و شناسنامه‌ی عکس‌دار برای افراد زیر ۱۵ سال

  • الزام حضور کودکان زیر ۶ سال به همراه یک قطعه عکس و شناسنامه

  • ارائه اصل و کپی کارت کانون بازنشستگان، برای بازنشستگان نظامی که ۵ سال از تاریخ بازنشستگی آن‌ها گذشته باشد.

  • ارائه نامه از حفا یگان برای بازنشستگان نظامی که کمتر از ۵ سال از تاریخ بازنشستگی آن‌ها گذشته باشد.

مدارک پاسپورت خانم ها

  • اجازه محضری و کتبی برای خانم‌های متأهل از طرف همسر
  • ارائه اصل طلاق‌نامه برای بانوانی که از همسر خود جدا شده‌ و اصل گواهی فوت برای بانوانی که همسر خود را از دست داده اند الزامیست.
  • بانوان مقیم خارج از کشور در صورتی که همسر آنها فردی خارجی باشد به رضایت‌نامه محضری و اجازه ی همسر نیازی نیازی ندارند.

مدارک پاسپورت آقایان

  • ارائه اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت و موافقت‌نامه سازمان وظیفه عمومی و یا کارت ضرورت و احتیاط
  • آقایان بالای ۵۰ سال، نیاز به ارائه‌ی کارت پایان خدمت ندارند
  • ارائه مدرک نحوه ورود برای متولدین خارج از کشور
  • دانشجویان یا دانش آموزان آقا به منظور خروج از کشور میبایست از محل نحصیل خود نامه دریافت کرده و به سازمان نظام وظیفه تحویل دهند

تمدید پاسپورت

همانطور که می دانید، همه پاسپورت ها مانند ویزا دارای اعتبار هستند. شما باید به غیر از موارد مطرح شده هر ۵ ساله یک بار و به پایان رسیدن تاریخ اعتبار آن را تمدید نمائید.

  دلایل تمدید اعتبار:

  • عکس روی پاسپورت باید عکس زمان حال شما باشد و اگر تغییر چهره یا عمل زیبایی انجام داده باشید، باید عکس روی پاسپورت حتماً عوض شود.
  • اگر وضعیت تاهل شما نیز تغییر کرده باشد نیز باید پاسپورتتان تعویض شود. یعنی خانم های متاهل برای صدور گذرنامه خود باید رضایت همسر داشته باشند حتی اگر این افراد در زمان تجرد گذرنامه داشته اند.
  • سومین دلیل مربوط به صفحات داخل پاسپورت می باشد. مثلاً اگر تعداد سفرهای خارجی شما چه ویزا بخواهد و چه نه زیاد باشد، صفحاتی از گذرنامه شما به دلیل مهر خروج و ورود و همچنین ویزا استفاده خواهد شد و به مرور صفحات تمام می شود. در این صورت نیز باید جهت اخذ پاسپورت جدید اقدام نمائید.

چه دلایلی باعث می‌شوند که گذرنامه به موقع به دست ما نرسد؟

دلایل زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند تا پاسپورت به موقع به دستتان نرسد. از عمده‌ترین دلایل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • مامور پست برای تحویل بسته به پشت درب منزلتان آمده اما خانه نبودید.
  • آدرس محل سکونت خود را به اشتباه وارد کرده‌اید.
  • اطلاعات خود را ناقص پر کرده‌اید و مامور پست نتوانسته محل سکونت شما را پیدا کند.
  • تاخیر در چاپ، بسته‌بندی و ارسال گذرنامه‌ها
  • ممنوع‌الخروج شده‌اید و اجازه ندارید که گذرنامه داشته باشید.

در غیر این صورت بهتر است برای پیگیری وضعیت پاسپورت از روش‌های استعلام استفاده کنید.

پیگیری وضعیت صدور گذرنامه

پیگیری صدور گذرنامه با کد ملی

در این روش برای پیگیری کد USSD ستاره ۱۱۰ مربع را شماره گیری کنید. سپس صفحه ای برای شما ظاهر می شود که باید عدد ۱ (+10) را ارسال نمائید. حال باید عدد ۴ (وضعیت مدارک) را وارد کنید. برای اطلاع از وضعیت گذرنامه خود عدد ۳ (گذرنامه) را ارسال کنید. سپس کد ملی و بعد از آن شماره گذرنامه خود را وارد کنید تا آخرین وضعیت گذرنامه برای شما ارسال شود.

پیگیری صدور گذرنامه از اداره گذرنامه

در این روش، عدد ۱ را به سامانه ۱۱۰۰ ارسال کنید. سپس یک پیامک برای شما ارسال می شود که باید برای تایید و فعالسازی عدد ۵ را ارسال کنید. اما اگر تمایلی به استفاده از این سرویس ندارید عدد ۲ را به ۱۱۰۰ ارسال کنید. هزینه هر ارسال در این سامانه پیامکی ۱۵۰ تومان می باشد.

پیگیری صدور گذرنامه با شماره تلفن گویا

اگر که پس از دو هفته از تحویل مدارک گذرنامه خود را توسط پست دریافت نکردند می توانند با تلفن گویای پیگیری گذرنامه (۶۶۹۳۵۰۵۸، ۶۶۹۳۶۵۵۵، ۶۶۹۳۹۵۹۸) تماس حاصل فرمائید.

استعلام گذرنامه برای خروج از کشور از طریق پیشخوان ۲۴

پیگیری وضعیت گذرنامه از اداره گذرنامه کار سخت و وقت‌گیری است. در گذشته تمام افراد از روش حضوری استعلام می‌گرفتند. اما امروزه روند انجام کار ساده‌تر شده و شما می‌توانید تنها با یک کلیک استعلام بگیرید و آخرین نتایج و جزئیات را مشاهده کنید. برای استعلام پاسپورت نیاز است ابتدا وارد سایت یا اپلیکیشن پیشخوان ۲۴ شوید و گزینه وضعیت گذرنامه را انتخاب کنید. سپس نیاز است شماره تماس و کد ملی خود را وارد کنید تا نتیجه استعلام وضعیت گذرنامه را به شما نمایش دهد.

استعلام گذرنامه از پلیس من

در کنار خدمات مختلف پلیس من می‌توانید از امکان پیگیری پاسپورت نیز استفاده کنید. برای انجام کار نیاز است ابتدا وارد صفحه اصلی اپلیکیشن پلیس من شوید. از بین سه گزینه موجود، گذرنامه و بعد از آن گزینه استعلام گذرنامه را انتخاب کنید. حالا برای احراز هویت، باید کد ملی و شماره تماستان را وارد کنید. سپس نیاز است نسبت به پرداخت مبلغ ۵۲۰۰ تومان اقدام کنید. در غیر این صورت به دلیل عدم موجودی حساب، امکان استعلام برای شما سلب خواهد شد.

استعلام وضعیت گذرنامه از پست

اگر قبلا درخواست صدور پاسپورت را داده‌اید و حالا منتظر این هستید تا گذرنامه از طریق پست برای شما ارسال شود. می‌توانید برای پیگیری وضعیت آن وارد سایت پست  شوید. سپس در این مرحله نیاز به وارد کردن کد مرسوله ۱۶ رقمی دارید تا متوجه شوید که بسته در کدام وضعیت قرار دارد.
نکته ۱: تا پیش از این شما می‌توانستید از روش استعلام وضعیت گذرنامه اینترنتی استفاده کنید. برای استفاده از این روش کافی بود کد *193# را شماره‌گیری کنید یا وارد سایت tiznet.ir شوید تا از آخرین وضعیت گذرنامه مطلع شوید و ببینید که چرا هنوز پاسپورت خودتان را دریافت نکرده‌اید اما چند وقتی است که این دو روش کار نمی‌کنند و شما نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ن
کته ۲: یکی از روش‌های استعلام وضعیت گذرنامه با کد ملی، شماره‌گیری کد *110# بود که تا می‌توانستید به کمک آن از وضعیت پاسپورت مطلع شوید اما فعلا این گزینه جز خدمات در دست اقدام است و امکان استفاده از آن وجود ندارد.

استعلام وضعیت ممنوع‌الخروجی از طریق اینترنت

۲۵ بازديد
۰ ۰

ممنوع الخروج شدن به وضعیتی گفته می شود که فرد به دلایلی اجازه خروج از منطقه خاص جغرافیایی که معمولا مرز های کشور هست را ندارد. توجه داشته باشید که ممنوعیت خروج از کشور امری نیست که افراد نسبت به آن آگاهی داشته باشند و هنگا‌‌می‌که قصد سفر به یک کشور خارجی را دارند متوجه این قضیه ‌‌می‌شوند. پس بهتر است پیش از اقدام به سفر فرایند استعلام وضعیت ممنوع‌الخروجی خود را انجام دهید تا از مشکلات احتمالی در امان باشید.

افراد به چه دلیلی ممنوع‌الخروج می‌شوند؟

از عمده‌ترین دلایل ممنوع الخروجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم اجازه قیم یا همسر برای خروج از کشور
  • بدهکاران مالیاتی
  • سربازان فراری
  • بدهکاران چک و مهریه
  • افرادی که قبلا سابقه دزدی کلاه‌برداری، تکدی‌گری یا سوء شهرت در خارج از کشور داشته‌اند.
  • محکومان کیفری که هنوز دوران محکومیت خود را تمام نکرده‌اند نیز امکان خروج از کشور را ندارند.
  • افرادی که خروجشان مخالف مصلحت کشور است.
  • کودکان زیر ۱۸ سالی که قیمشان اجازه خروج از کشور را به آنها نداده است.

ممنوع‌الخروجی توسط کدام سازمان ها ممکن است انجام شود؟

نهادهایی که ممنوع الخروج می‌کنند برحسب نوع ممنوع الخروجی، انواع متفاوتی دارند. این نهادها به عنوان اعمال کننده نوعی مجازات و یا عاملی بازدارنده از خروج افراد از مرزهای یک کشور فعالیت می‌کنند و تعداد آن‌ها در جوامع گوناگون متفاوت است.

در ادامه هر یک از ارگان هایی که می توانند در ممنوع الخروج شدن گروه هایی از اشخاص نقش داشته باشند شرح داده شده است.

دادسرا

می‌توان گفت مهمترین ارگانی که در حوزه ممنوع الخروج کردن اشخاص فعالیت دارد دادسرا است. دادسرا پس از رسیدگی به اتهام اشخاص، در صورتی که مشخص شود اتهام شخص از درجه بالایی برخوردار بوده و ممکن است شخصی که مرتکب این جرم شده از کشور خارج شود و از دید مقامات رسیدگی کننده مخفی بماند، به سرعت  نسبت به ممنوع الخروج کردن این شخص از طریق دادستانی کل کشور اقدام می‌کند. در این صورت مجوز خروج شخص از کشور سلب می‌شود.

دادگاه های حقوقی

مرجع دیگری که می تواند اقدام به ممنوع الخروج کردن افراد نماید دادگاه‌های حقوقی می باشند. دادگاه های حقوقی فقط و فقط در مرحله اجرای احکام می توانند نسبت به ممنوع الخروج کردن اشخاص اقدام کنند. به این معنی که ممکن است شخصی بواسطه بدهی یا عدم اجرای تعهدات قانونی (در صورتی که به عنوان مثال مبلغ زیاد یا حتی کم هم باشد) به تقاضای شخص طلبکار از سوی دادگاه حقوقی و اجرای احکام  ممنوع الخروج شود تا مبادا که چنین شخص بدهکاری از کشور خارج شود و تعهدش بلااجرا بماند.

اداره ثبت

اداره ثبت نیز از جمله مراجعی است که قادر به ممنوع الخروج کردن اشخاص است. البته اداره ثبت این اقدام را برای بدهکاران با سند رسمی و در صورت تقاضای شخص متعهدله انجام می دهد.

این اداره در مورد مهریه و در صورت تقاضای زوجه، درمورد بدهکاران بانکی در صورتی که بانک تقاضا کند، در مورد بدهکارانی که با سند رسمی بدهکارند و همچنین در مورد بدهکارانی که به واسطه چک بدهکار محسوب می شوند، در صورت تقاضای شخص متعهدله می توانند نسبت به ممنوع الخروج کردن این اشخاص بدهکار اقدام کنند.

اداره ثبت نمی تواند در مورد سایر افراد و حتی سایر بدهکارانی که بدهی آنها بواسطه سند نیست اقدامات مشابهی انجام دهد.

بانک مرکزی

در مورد بدهکاران بانکی، مرجعی که می تواند اقدام به ممنوع الخروجی بدهکاران بانکی نماید، بانک مرکزی می باشد. این بانک با بررسی میزان بدهی افراد می تواند تعیین کند تا چه میزان بدهی موجب ممنوع الخروجی شود و در صورتی که میزان بدهی اشخاص از میزان مشخصی بیشتر باشد حکم به عدم خروج اشخاص خواهد داد. به عنوان مثال یک بانک اعلام می‌کند که شخصی با مشخصات بخصوص جزء بدهکاران عمده این بانک می باشد و ممکن است با توجه به رقم بالای بدهی اش از کشور خارج شود. با توجه به این شرایط بانک مرکزی از طریق دادستانی کل کشور نسبت به ممنوع الخروج کردن آن شخص اقدام خواهد کرد.

اداره مالیات

از جمله افرادی که می توانند با خروجشان از کشور باعث بروز مشکلات بزرگی شوند افرادی هستند که فرار مالیاتی داشته اند. در نتیجه اداره مالیات با بررسی میزان این بدهی می تواند حکمی در راستای عدم خروج اشخاصی که شامل این مورد می شوند دهد.

بدهکاران مالیاتی نیز از دیگر دسته‌هایی هستند که در معرض ممنوع الخروجی قرار دارند. چرا که اداره دارایی ممکن است در مورد بدهکاران عمده مالیاتی برای اینکه متواری نشوند بحث ممنوع الخروجی را مطرح کند و از طریق دادستانی کل کشور از خروج اشخاص جلوگیری به عمل می‌آورد. همچنین اداره تامین اجتماعی در مورد بدهکاران بیمه و بدهکاران حقوق بیمه‌ای که می‌تواند همین کار را انجام دهد و نسبت به ممنوع الخروج کردن اشخاص اقدام می‌کند.

استعلام ممنوع ‌الخروجی از چه طریقی امکان‌پذیر است؟

همیشه مهاجرت تنها دلیل خروج از کشور نیست گاهی اوقات سفر، مسابقه، کار یا تحصیل می‌تواند دلیلی باشد که شما قصد خروج از کشور را داشته باشید. برای اینکه با خالی آسوده راهی فرودگاه شوید، بهتر است قبل از سفر خارجی نسبت به استعلام ممنوع‌الخروجی از فرودگاه امام خمینی و یا هر فرودگاه دیگری اقدام کنید.

اپلیکیشن استعلام ممنوع الخروجی پیشخوان24

در گذشته که خبری از پیشرفت تکنولوژی و اینترنت پر سرعت نبود، تمامی افراد باید برای پیگیری به اداره گذرنامه مراجعه می‌کردند اما امروزه فرایند استعلام خیلی سریع‌تر از قبل شده است. یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین روش‌ها، استفاده از اپلیکیشن استعلام ممنوع ‌الخروجی پیشخوان ۲۴ است. برای مشاهده نتیجه استعلام با جزئیات نیاز به شماره موبایل و کد ملی دارید.

استعلام ممنوع ‌الخروجی با اپلیکیشن پلیس من

یکی از روش‌های استعلام ممنوع‌الخروجی پلیس + ۱۰ استفاده از اپلیکیشن پلیس من است. شما می‌توانید با پرداخت ۵۲۰۰ تومان و وارد کردن شماره تماس و کد ملی‌تان نسبت به استعلام ممنوع‌الخروجی خود در کوتاه‌ترین زمان اقدام کنید. هم‌چنین می‌توانید نتیجه استعلام ممنوع‌الخروجی epolice.ir را از طریق دانلود اپلیکیشن پلیس مشاهده کنید.

استعلام ممنوع ‌الخروجی قوه قضاییه

استعلام ممنوع‌الخروجی با کد ملی، یکی دیگر از روش‌های استعلام ممنوع‌الخروجی است. برای استفاده از سرویس ثبت من قوه قضاییه باید به نشانی exitban.ssaa.ir مراجعه کنید. برای استعلام ممنوع‌الخروجی نیاز به کد ملی و وارد کردن اطلاعات شخصی خود دارید تا از آخرین وضعیت ممنوع‌الخروجی خود مطلع شوید.

استعلام ممنوع ‌الخروجی چک برگشتی

برای استعلام ممنوع‌الخروجی اجرای اسناد رسمی و استعلام ممنوع‌الخروجی چک برگشتی می‌توانید به سامانه ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی exitban.ssaa.ir مراجعه کنید. برای مشاهده آخرین وضعیت خروج از کشور نیاز به اطلاعاتی مانند شماره کد ملی، نام پدر، نام و نام خانوادگی و شماره شناسنامه دارید. توجه داشته باشید که شما به کمک این سایت می‌توانید از وضعیت اجازه خروج کشور تمام پرونده‌های قضایی مطلع شوید.

استعلام ممنوع‌ الخروجی مالیاتی با کد ملی

برای مشاهده وضعیت ممنوع‌الخروجی و پیگیری بدهی مالیاتی خود می‌توانید به سازمان امور مالیاتی به آدرس my.tax.gov.ir مراجعه کنید و ببینید که آیا بدهی مالیاتی و اجازه خروج از کشور را دارید یا نه!

استعلام ممنوع‌ الخروجی از اداره گذرنامه

اگرچه امروزه بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که برای استعلام ممنوع‌الخروجی خود از روش‌های غیر حضوری استفاده کنند اما هنوز هم خیلی از افراد هستند که ترجیح می‌دهند از روش حضوری استفاده کنند. در این بین برای استعلام ممنوع‌الخروجی کیفری می‌توانید به صورت حضوری به اداره گذرنامه مراجعه کنید یا از اپلیکیشن پیشخوان ۲۴ و پلیس من استفاده کنید.

استعلام ممنوع‌الخروجی سامانه ثبت

برای اطلاع از آخرین وضعیت ممنوع ‌الخروجی پرونده‌های ثبتی می‌توانید به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  مراجعه کنید. هم‌چنین در شرایط زیر می‌توانید از سایت my.ssaa.ir استفاده کنید و نتیجه استعلام ممنوع‌الخروجی خود را مشاهده کنید.

  • استعلام ممنوع ‌الخروجی مهریه
  • استعلام ممنوع ‌الخروجی فرزند

درصورتی‌که بعد از استعلام ممنوع ‌الخروجی نظامیان، اجازه خروج از کشور را نداشتید، می‌توانید با مراجعه به اداره گذرنامه اجازه موقت خروج از کشور را دریافت کنید.

مدت زمان ممنوع‌الخروجی چقدر است؟

طبق ماده ۲۴۸ قانون کیفری مدت زمان اعتبار ممنوع‌الخروجی ۶ ماه است که این مدت می‌تواند توسط دادگاه تمدید شود.

اعتراض به ممنوع الخروجی

صدور قرار ممنوع الخروجی توسط بازپرس:

این حکم تا 10 روز قابلیت اعتراض دارد و می توان در دادگاه صالح نسبت به صدور این قرار اعتراض کرد.

صدور قرار ممنوع الخروجی توسط دادگاه:

کسی که ممنوع الخروج شده است می‌تواند به مدت 20 روز به صدور این قرار در دادگاه تجدیدنظر اعتراض کند .

 

روش‌های استعلام کارت خودرو

۱۳ بازديد
۰ ۰

بعد از خرید خودرو به ویژه خودروی دست دوم باید نسبت به استعلام کارت و سند مالکیت خودرو اقدام کنید تا جلوی سوء‌استفاده‌های احتمالی را بگیرید. برای اینکه مشخص شود خودرو به نام شما شده است یا خیر می‌توانید تنها با داشتن شماره پلاک، کد ملی و شماره تلفن همراه مالک خودرو از سرویس‌های آنلاین استعلام سند مالکیت خودرو با شماره پلاک  استفاده کنید.

تعریف کارت خودرو

کارت خودرو یکی از مدارک مهمی است که زمان خرید خودرو به شما داده می‌شود. در واقع از کارت ماشین برای احراز هویت خودرو و مالک ماشین استفاده می‌شود. کارت خودرو را باید همیشه همراه خود داشته باشید. به عنوان مثال اگر خودروی شما توسط پلیس متوقف یا توقیف شد باید کارت خودرو را به مامور پلیس ارائه کنید. از مهم‌ترین اطلاعات روی کارت خودرو می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مشخصات خودرو مانند نوع وسیله نقلیه، سیستم، شماره موتور، شاسی و رنگ
  • مشخصات مالک خودرو مانند نام مالک، شماره ملی، نام پدر و کد پستی

تفاوت برگ سبز با سند مالکیت خودرو

برگ سبز خودرو چیست و چه تفاوتی با سند مالکیت خودرو دارد؟
برخلاف باور افراد برگ سبز همان سند مالکیت خودرو است.‍ بعد از تعویض پلاک و برای تایید هویت مالک، برگ سبز توسط پلیس راهنمایی و رانندگی صادر می‌شود. البته نیاز نیست همیشه این سند مالکیت خودرو را همراه خود داشته باشید. برگ سبز خودرو در مراکز تعویض پلاک برای مالکین خودروها صادر می‌شود. پس از خرید و فروش ماشین، فروشنده و خریدار باید برای انتقال مالکیت به این مراکز مراجعه کنند.

یکی از مشکلات اصلی که بیشتر مالکان خودرو با آن روبرو می‌شوند؛ این است که صدور کارت ماشین با تاخیر انجام می‌شود. با سرویس پیگیری کارت خودرو می‌توانید از آخرین وضعیت کارت خودرو صادر شده مطلع شوید.

استعلام کارت ماشین با پلاک از سامانه قبضینو

قبضینو امکان استعلام کارت و سند مالکیت خودرو را در اختیار تمام مالکان خودرو قرار داده تا بتوانید از آخرین وضعیت صدور و ارسال کارت و سند خودرو خود مطلع شوند. برای استفاده از این امکان باید شماره تلفن همراه، کد ملی و شماره پلاک مالک اصلی خودرو را در سایت یا اپلیکیشن قبضینو و در بخش کارت و سند مالکیت خودرو وارد کنید تا جزئیات کامل این سرویس شامل بارکد پستی کارت خودرو، وضعیت سند، تاریخ چاپ کارت، وضعیت کارت خودرو و تاریخ چاپ سند برای شما نمایش داده شود.

استعلام کارت خودرو با کد ملی در سامانه پیشخوان ۲۴

پیشخوان ۲۴ این امکان را در اختیار کاربران قرار داده است تا بتوانید برای پیگیری کارت خودرو از سرویس استعلام کارت خودرو با کد ملی استفاده کنید. شما با این سرویس می‌توانید علاوه بر مشاهده وضعیت سند، از وضعیت کارت خودرو، تاریخ چاپ کارت و بارکد پستی کارت خودرو نیز باخبر شوید.

 

پیگیری کارت ماشین از پست

برای پیگیری و استعلام کارت ماشین از طریق پست نیاز است به نشانی najatracking.post.ir مراجعه کنید. سپس باید شماره پلاک و کد امنیتی نمایش داده شده را وارد کنید. در نهایت اگر کارت خودرو یا سند مالکیت آن در سامانه مرسولات پستی باشد، کد مرسوله نمایش داده می‌شود که می‌توانید برای اطلاع از آخرین وضعیت مرسوله پستی از طریق سایت tracking.post.ir یا از سرویس پیگیری مرسولات پستی پیشخوان ۲۴ استفاده کنید.

راهور ۱۲۰ استعلام کارت ماشین

یکی از روش‌های آنلاین برای استعلام کارت ماشین سایت راهور ۱۲۰ به نشانی rahvar120.ir است. در این قسمت نیاز است گزینه رهگیری مدارک سازمانی را انتخاب و سپس با وارد کردن شماره پلاک در سایت najatracking.post.ir می‌توانید نتیجه استعلام را مشاهده کنید.

پیگیری کارت خودرو از طریق پیامک

بسیاری از کاربران به دنبال راهی هستند تا بتوانند از طریق ارسال پیامک از آخرین وضعیت کارت خودرو مطلع شوند؛ اما متأسفانه در حال حاضر امکان پیگیری کارت خودرو از طریق پیامک وجود ندارد.

پیگیری کارت خودرو از طریق تلفن

درصورتی‌که به اینترنت دسترسی ندارید و می‌خواهید به صورت غیر حضوری و غیر آنلاین از آخرین وضعیت کارت خودرو خود مطلع شوید، می‌توانید با شماره 8847000 تماس بگیرید.

پیگیری کارت ماشین از طریق کد دستوری

یکی دیگر از روش‌های استعلام کارت خودرو شماره‌گیری کد *110# است که پلیس +۱۰ برای استفاده آسان کاربران در اختیار تمام کاربران قرار داده است. البته در حال حاضر این سرویس در دست راه‌اندازی است و نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

روش‌های پیگیری سند مالکیت خودرو

برای استعلام سند خودرو می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

نحوه استعلام آنلاین سند مالکیت خودرو با پیشخوان ۲۴

اگر می‌خواهید بدانید که سند مالکیت خودرو به نام شما زده شده است یا خیر؛ می‌توانید از سامانه استعلام سند مالکیت خودرو با کد ملی پیشخوان ۲۴ استفاده کنید. برای پیگیری کارت ماشین صفر یا دست دوم خریداری شده و مشاهده آخرین وضعیت سند خودرو به همراه تاریخ صدور سند خودرو نیاز است شماره پلاک، کد ملی و شماره تلفن مالک خودرو را در این سامانه وارد کنید. درصورتی‌که شماره پلاک به نام فرد دیگری باشد و با شماره موبایل و کد ملی شخص اول تطابق نداشته نباشد، امکان استعلام وضعیت سند مالکیت خودرو وجود ندارد.

استعلام سند خودرو با کد vin

بسیاری از افراد تمایل دارند برای استعلام سند خودرو از کد vin استفاده کنند. اما آیا واقعا امکان استعلام سند خودرو با vin وجود دارد؟ جواب به این سوال منفی است. اما شما می‌توانید برای استعلام کارت و سند خودرو از روش‌های دیگر مانند کد ملی و شماره پلاک خودرو استفاده کنید.

استعلام اصالت سند مالکیت خودرو

برای استعلام آنلاین سند خودرو (استعلام برگ سبز خودرو ) با کد ملی نیاز است به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی ssaa.ir مراجعه کنید. سپس فرایند زیر را دنبال کنید تا در‌نهایت نتیجه استعلام به شما نمایش داده شود.

وارد سایت شوید و از بین خدمات مختلف گزینه «میز خدمات الکترونیک» و سپس بلافاصله گزینه «تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفتر اسناد رسمی» را انتخاب کنید.

سپس شناسه سند و رمز تصدیق (بالا، سمت چپ سند) را به ترتیب وارد کنید.

دکمه بیاب را لمس کنید تا آخرین اطلاعات‌ ثبت‌شده را به شما نمایش دهد.

سپس می‌توانید متوجه شوید خودرو به نام شما زده شده یا خیر!

اگر اطلاعات نمایش‌ داده‌شده با سند تطبیق نداشت، باید برای پیگیری اقدام کنید.

استعلام کارت سند مالکیت خودرو با پلیس من

احتمالا می‌دانید که ناجا اپلیکیشن پلیس من را در اختیار تمام کاربران قرار داده تا دیگر نیاز به مراجعه حضوری مالکان خودرو نباشد. برای مشاهده استعلام کارت خودرو و سند مالکیت خودرو نیاز است ابتدا وارد برنامه موبایلی پلیس من شوید. سپس از بخش راهور گزینه استعلام کارت و سند خودرو را انتخاب کنید. با وارد کردن شماره تماس، کد ملی و شماره پلاک می‌توانید نتیجه استعلام را مشاهده کنید.

پیگیری سند مالکیت خودرو از طریق پست

برای پیگیری سند خودرو می‌توانید به سایت رهگیری مرسولات سازمانی مراجعه کنید. سپس با داشتن شماره پلاک خودرو می‌توانید نتیجه استعلام را مشاهده کنید.

استعلام سند خودرو در دفتر اسناد رسمی

روزانه چندین نفر برای نقل‌و‌انتقال خودرو به دفاتر رسمی اسناد مراجعه می‌کنند. برای پیگیری کارت سند مالکیت خودرو باید همراه با مدارک مهم شناسایی و خودرو خود به یکی از شعب دفترخانه اسناد رسمی مراجعه کنید. اگر خودرو به نام فرد دیگری باشد، باید برای استعلام ثبت سند مالکیت خودرو همراه صاحب اصلی خودرو به دفترخانه مراجعه کنید. در غیر این صورت از سوی اداره ثبت اطلاعاتی در اختیار شما قرار داده نمی‌شود؛ مگر اینکه حکم قضایی در دست داشته باشید.

استعلام سند مالکیت با بارکد

آیا به دنبال راهی هستید تا بتوانید با بارکد ۸ یا ۹ رقمی روی کارت خودرو استعلام سند مالکیت خودرو را بگیرید؟ متأسفانه در حال حاضر این امکان نیز وجود ندارد.

استعلام سند خودرو با شماره شاسی

کلیه مالکان خودروها می‌توانند برای استعلام سند مالکیت خودرو سایپا به سایت saipacorp.com مراجعه کنند. برای استعلام به اطلاعاتی مانند شماره شاسی، شماره فاکتور و تاریخ فاکتور نیاز دارید.

برگشت خوردن کارت و سند مالکیت خودرو

اگر کارت خودرو صادر شده اما هنوز به دستتان نرسیده باید علت برگشت خوردن کارت از پست را شناسایی کنید. در ادامه به مهم‌ترین دلایل اشاره می‌کنیم.

آدرس را اشتباه وارد کرده‌اید.

مامور پست ۳ مرتبه به آدرس شما مراجعه کرده اما در این مدت موفق نشده کارت ماشین را به شما تحویل دهد.

معمولا کارت ماشین تا ۳ ماه در اداره پست نگه‌داری می‌شود؛ اگر در این مدت مالک خودرو به صورت حضوری به اداره پست مراجعه نکند، کارت خودرو بازگشت می‌خورد.

در نهایت باید برای پیگیری کارت ماشین به پلیس ناجا مراجعه کنید. اگر کارت خودرو شما به پلیس ناجا برگشت خورده باشد؛ باید برای دریافت آن به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

گم شدن کارت خودرو

اگر کارت خودرو شما گم شده است، باید مفقود شدن آن را آگهی دهید تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود. در صورت ندادن آگهی مفقودی کارت خودرو، مسئولیت قانونی با شما خواهد بود. پس از چاپ آگهی نیز می‌توانید با مراجعه به سایت «پُست‌یافته» از پیدا شدن احتمالی آن آگاه شوید. در صورت پیدا نشدن کارت خودرو باید به یکی از مراکز تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید و نسبت به دریافت کارت خودرو المثنی اقدام کنید. مدارک لازم برای دریافت کارت ماشین المثنی

  • اصل شناسنامه و کارت ملی مالک خودرو
  • اصل سند کارخانه سازنده خودرو
  • گواهی مفاصا حساب اجرائیات
  • واریز فیش بانکی

کدام تخلفات رانندگی نمره منفی دارند؟ روش‌های استعلام نمره منفی

۱۷ بازديد
۰ ۰

چندسالی است که بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات برای برخی از جرایم رانندگی که منجر به خسارت های سنگین مالی و جانی می شوند نمره منفی در نظر گرفته شده است. از آنجا که این نمرات در سابقه گواهینامه رانندگان متخلف درج خواهد شد استعلام نمره منفی گواهینامه برای رانندگان امری حائز اهمیت است.

نمره منفی گواهینامه به چه تخلفاتی تعلق میگیرد؟

نمره منفی گواهی نامه شامل تمام تخلفات رانندگی نمی شود. از بین ۱۷۲ مورد کد تخلف تنها برای ۲۰ مورد از تخلفات حادثه ساز، نمره منفی در نظر گرفته شده است که با توجه به اینکه متخلفین از خودروی شخصی یا عمومی استفاده کرده اند میزان نمره منفی آن ها متفاوت خواهد بود.

  1. انجام حرکات نمایشی/ دور زدن‌های درجا و تک چرخ زدن موتور سیکلت برای وسایل نقلیه شخصی ۸ نمره منفی و برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۱۰ نمره منفی.
  2. تجاوز از سرعت مجاز (بیش از ۵۰ کیلومتر) برای وسایل نقلیه شخصی ۱۰ نمره منفی و برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۱۵ نمره منفی.
  3. تجاوز از سرعت مجاز (بین ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر) برای وسایل نقلیه شخصی ۵ نمره منفی و برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۱۰ نمره منفی.
  4. سبقت غیرمجاز در راه‌های دو طرفه برای وسایل نقلیه شخصی ۵ نمره منفی و برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۱۰ نمره منفی.
  5. عبور از چراغ قرمز راهنمایی برای وسایل نقلیه شخصی ۵ نمره منفی و برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۱۰ نمره منفی.
  6. حرکت به طور مارپیچ برای وسایل نقلیه شخصی ۲ نمره منفی و برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۵ نمره منفی.
  7. رانندگی در حالت مستی و مصرف روانگردان برای وسایل نقلیه شخصی ۱۰ نمره منفی و برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۲۰ نمره منفی.
  8. حرکت با دنده عقب در آزادراه و بزرگراه برای وسایل نقلیه شخصی ۵ نمره منفی و برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۷ نمره منفی.
  9. عبور از محل ممنوع برای وسایل نقلیه شخصی ۴ نمره منفی و برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۶ نمره منفی
  10. تجاوز به چپ از محور راه برای وسایل نقلیه شخصی ۵ نمره منفی و برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۹ نمره منفی.
  11. عبور وسایل نقلیه از پیاده‌رو برای وسایل نقلیه شخصی ۵ نمره منفی و برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۷ نمره منفی.
  12. عدم رعایت حق تقدم عبور برای وسایل نقلیه شخصی ۴ نمره منفی و برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۶ نمره منفی.
  13. دور زدن در محل ممنوع برای وسایل نقلیه شخصی ۳ نمره منفی و برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۵ نمره منفی.
  14. استفاده از تلفن همراه یا وسایل ارتباطی مشابه در سرعت بالای ۶۰ کیلومتر برای وسایل نقلیه شخصی ۳ نمره منفی و برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۵ نمره منفی.
  15. نقص فنی مؤثر یا نقص در سیستم روشنایی شب برای وسایل نقلیه شخصی ۳ نمره منفی و برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۶ نمره منفی.
  16. عدم رعایت مقررات ایمنی حمل و نقل جاده‌ای مواد خطرناک برای وسایل نقلیه شخصی ۸ نمره منفی و برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۸ نمره منفی.
  17. رانندگی با وسایل عمومی پیش از زمان مجاز برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۷ نمره منفی.
  18. عدم توجه به فرمان ایست یا پرچم مراقبین، محصلین یا پلیس مدرسه برای وسایل نقلیه شخصی ۳ نمره منفی و برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۵ نمره منفی.
  19. عدم رعایت مقررات حمل بار برای وسایل نقلیه شخصی ۵ نمره منفی و برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۸ نمره منفی.
  20. عدم رعایت شرایط مندرج در گواهینامه (سمعک، عینک و تجهیزات خاص) برای وسایل نقلیه شخصی ۳ نمره منفی و برای وسایل نقلیه عمومی و سنگین ۷ نمره منفی.

مراحل محرومیت ناشی از کسب نمره منفی

چنانچه راننده در مرحله اول ۳۰ نمره منفی دریافت کند، گواهی نامه به مدت ۳ ماه ضبط می شود و راننده متخلف اجازه رانندگی نخواهد داشت و بعد از گذشت این مدت، با پرداخت مبلغ ۴۰ هزار تومان جریمه نقدی می تواند نسبت به دریافت گواهی نامه خود اقدام نماید.

در مرحله دوم چنانچه راننده خاطی مجددا ۲۵ امتیاز منفی دریافت کند گواهی نامه به مدت ۶ ماه ضبط شده و وی بعد از گذشت مدت مذکور با پرداخت ۶۰ هزار تومان مجاز به دریافت گواهی نامه خواهد بود.

نهایتا اگر راننده پس از اعمال محرومیت های مرحله اول و دوم در اثر ارتکاب تخلفات جدید، ۲۰ امتیاز منفی دریافت کند، گواهی نامه او ابطال می شود و این فرد برابر با مقررات می تواند بعد از گذشت ۱ سال و با پرداخت ۱۰۰ هزار تومان جریمه و پس از گذراندن دوره آموزشی، در آزمون رانندگی شرکت کند و نسبت به اخذ گواهی نامه جدید اقدام نماید.

نحوه استعلام نمره منفی گواهی نامه

رانندگان برای استعلام میزان نمره منفی گواهی نامه خود می توانند از دو شیوه اینترنتی و پیامکی کمک بگیرند و در این شیوه‌ها استعلام نمره منفی گواهینامه با کد ملی به هیچ عنوان قابل انجام نیست.

استعلام نمره منفی گواهی‌نامه آنلاین

در این روش کاربران می توانند به سایت پلیس راهور مراجعه کرده و وارد قسمت استعلام نمره منفی گواهی‌نامه شوند. در مرحله بعد لازم است شماره گواهینامه خود را در کادر مورد نظر وارد کنند. بعد از وارد کردن شماره گواهینامه جدولی ظاهر می شود که با استفاده از آن تعداد نمره منفی و دفعات ارتکاب تخلف وجود دارد.

البته توجه داشته باشید این روش استعلام نمره منفی گواهینامه با اینترنت به دلیل اینکه سایت راهور به صورت آفلاین اطلاعات را در اختیار کاربران می‌گذارد به روز نیست و معمولا با تاخیر چند روزه قابل استناد است.

 استعلام نمره منفی گواهینامه از طریق پیامک

رانندگان می توانند نمرات منفی گواهینامه خود را با ارسال شماره ده رقمی گواهینامه به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ استعلام نمایند.

استعلام نمره منفی گواهینامه با کد ملی در پیشخوان24

استعلام نمره منفی گواهینامه با کد ملی در پیشخوان24 برای استعلام نمره منفی گواهینامه نیاز است به اپلیکیشن یا سایت پیشخوان ۲۴ به نشانی pishkhan24.com مراجعه کنید. بعد از آن با وارد کردن کد ملی، شماره تماس و شماره گواهینامه می‌توانید جزئیات نمره فنی گواهینامه را مشاهده کنید.

استعلام نمره منفی گواهینامه با قبضینو

قبضینو به عنوان سامانه تخصصی استعلام و پرداخت، امکان استعلام نمره منفی گواهینامه را برای کاربران خود فراهم کرده است. کافیست شماره موبایل، کد ملی و شماره گواهینامه خود را در بخش استعلام نمره منفی وارد کنید و به راحتی وضعیت نمره منفی خود را مشاهده کنید.

استعلام نمره منفی گواهینامه با برنامه پلیس من

از جمله خدماتی که برنامه پلیس من در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، استعلام نمره منفی گواهینامه است. برای استعلام نمره منفی با اپلیکیشن پلیس من نیز باید مبلغ ۵۲۰۰ تومان را پرداخت کنید.

نمره منفی گواهینامه چگونه ثبت می‌شود؟

شاید برایتان سوال باشد که نمره منفی گواهینامه، چگونه در سیستم‌های پلیس راهور به ثبت می‌رسد و اطلاعات آن چگونه در دسترس سایر واحدها قرار می‌گیرد.

نمره‌ منفی در اثر وارد کردن شماره‌ی گواهینامه در سیستم پلیس راهور به ثبت می‌رسد.

در صورتی که تخلف از طریق دوربین ثبت شده باشد هم، داستان به این صورت است که با وارد کردن شماره پلاک خودرو در سیستم پلیس راهور، تخلف برای مالک اتومبیل ثبت می‌شود.

در این وضعیت قانون دقیقا مالک اتومبیل را مقصر می‌داند و نمره‌ی منفی را در گواهینامه‌ی مالک ثبت می‌کند. حتی اگر مالک در زمان تخلف پشت اتومبیل نبوده باشد، باز هم نمره منفی برای او ثبت می‌شود مگر این که با مراجعه به نهادهای اجرایی پلیس راهور، ثابت کند که در زمان تخلف پشت اتومبیل نبوده است، در این صورت ممکن است تجدید نظری صورت بگیرد و نمره‌ی منفی از گواهینامه‌ی فرد قربانی خارج شود.

 

 

 

مراحل تعویض پلاک چیست؟ روش‌های بررسی پلاک‌های به نام

۱۵ بازديد
۰ ۰

طی کردن صحیح مراحل خرید و فروش خودرو از مهمترین و اساسی ترین دغدغه های فروشندگان و خریداران اتومبیل می باشد. ترتیب درست انجام این مراحل می تواند کمک بزرگی در جهت پیشرفت فرآیند معامله باشد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید یا فروختن اتومبیل خود را دارید بهتر است در این مقاله با  ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و جامعی را در رابطه با مرحله تعویض پلاک خودرو با شما به اشتراک بگذاریم.

چه زمانی باید تعویض پلاک خودرو انجام شود؟

تعویض پلاک خودرو از آخرین مراحلیست که باید در انتقال و معامله خودرو انجام شود. در واقع تعویض پلاک خودرو آخرین مرحله قانونی انتقال مالکیت خودرو است. 

مراحل نه گانه تعویض پلاک

در قدم اول بهتر است که با مراحل تعویض پلاک به ترتیب آشنا شوید، توجه کنید که توالی موارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در مراحل زیر تمام نکاتی که شما باید از لحظه ورود به پارکینگ و دریافت فیش نوبت‌دهی تا لحظه خروج از پارکینگ انجام دهید ذکر شده است.

1.پرداخت ورودی پارکینگ تعویض پلاک و دریافت یک برگه نوبت‌دهی.

  1. 2. طبق شماره برگه ورودی به غرفه مورد نظر خود در ساختمان اداری مراجعه کنید.
  2. 3. بعد از دریافت پوشه، مدارک مورد نیاز را در داخل پوشه گذاشته و جهت بررسی نهایی به کارشناس حقوقی غرفه مربوطه تحویل می‌دهید.
  3. 4. یک کاغذ برای بازدید خودرو به شما داده می‌شود که افسر حاضر در تعویض پلاک، شماره شاسی، شماره موتور، شماره بدنه و اصالت خودرویتان را بررسی و تایید می‌کند.
  4. 5. برگه تایید بازدید فنی به همراه شرایط خلافی خودرو به شما داده می‌شود. در صورتی که خودرو دارای خلافی باشد، این مبلغ باید توسط فروشنده و با دستگاه POS موجود در مرکز تعویض پلاک پرداخت شود.
  5. 6. واریز وجه تعویض پلاک برابر تعرفه به حساب خزانه در باجه بانک ملی
  6. 7. پس از تایید نقل و انتقال و سند مالکیت خودرو، دستور فک پلاک و سپس برگه سبز خودرو را دریافت می‌کنید و پس از آن پلاک قدیم را تحویل انبار پلاک داده و پلاک جدید دریافت می‌کنید.
  7. 8. برای نصب پلاک اگر بخواهید پلاک جدیدی بر روی خودرو نصب کنید حدودا 10 دقیقه و اگر پلاک قبلی خود را برای تعویض بخواهید حداکثر 1 ساعت باید منتظر بمانید.
  8. 9. برای خروج از پارکینگ برگه ورودی را تحویل داده و خارج می‌شوید.

مدارک لازم برای تعویض پلاک

مدارکی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، لازم است که حتما هم فروشنده هم خریدار الزاما به همراه داشته باشند. اصولا مدارک شخص فروشنده با مدارک شخص خریدار متفاوت است، همچنین مدارک فروشنده با جزئیات بیشتری همراه است. در اینجا به تفصیل مدارک را برای شما خاطر نشان کرده‌ایم.

مدارک شخص فروشنده عبارتند از :

  • اصل سند فروش کارخانه سازنده (تولید داخل)
  • اصل کارت شناسایی خودرو
  • اصل سند مالکیت خودرو که توسط ناجا صادرشده است
  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • اصل بیمه نامه شخص ثالث معتبر
  • اصل کارت معاینه فنی معتبر

چند نکته مهم و ضروری :

حضور فروشنده و خریدار یا نماینده قانونی آن‌ها الزامی است.

در صورتی که فروشنده به خریدار وکالت تعویض پلاک دهد حضور او الزامی نیست.

اصل کارت معاینه فنی معتبر برای خودروهای شخصی و دولتی که بیش از 4 سال از مدل آن سپری شده باشد و خودروهای عمومی‌ که بیش از یک سال از مدل آن‌ها سپری شده باشد.

مدارک شخص خریدار

  • شناسنامه و کارت ملی
  • قبض برق به نام خریدار خودرو یا پدر خریدار
  • مدارک احراز سکونت خریدار
  • توجه کنید که در صورت نبودن و عدم دسترسی سند احراز سکونت قبض برق امکان پذیر است.

 تعویض پلاک خودرو چه قدر هزینه دارد؟

طبق بخشنامه‌های ابلاغ شده در سال 1398 هزینه تعویض پلاک 100 هزار تومان است که باید این مبلغ را با استفاده از کارت بانکی پرداخت کنید. توجه کنید که هیچ مبلغی علاوه بر مبلغ مذکور نباید پرداخت کنید. اگر در باجه‌‌ای از شما درخواست وجه اضافی کردند، گزارش دهید.

چگونگی استعلام پلاک فعال خودرو

بعد از اینکه وکالت خود را به خریدار دادید باید اقدام به انجام فک پلاک کنید. پیگیری و استعلام پلاک فعال با پیامک، اینترنت و کد ملی قابل انجام شدن است. از این طریق می‌توانید متوجه شوید که آیا فک پلاک انجام شده یا خیر! اگر این‌ کار توسط خریدار انجام نشده باشد، می‌توانید از او از راه قانونی شکایت کنید.

استعلام پلاک فعال خودرو راهور rahvar120

پلیس راهور به منظور ارائه خدمات بهتر، سرویس جدید استعلام پلاک خودرو با شماره ملی و رمز عبور سخا را در اختیار تمام کاربران قرار داده است. پیش از تعویض پلاک نیاز اس تا از آخرین وضعیت پلاک خود مطلع شوید. برای انجام این کار باید وارد سامانه استعلام پلاک فعال با کد ملی service.rahvar120.ir شوید. سپس گزینه استعلام وضعیت پلاک فک شده را انتخاب کنید تا بعد از وارد کردن اطلاعات، نتیجه استعلام را به صورت رایگان به شما نمایش دهد.

نرم‌افزار استعلام پلاک خودرو با کد ملی

شما می‌توانید برای استفاده از خدمات خودرو مانند پرداخت خلافی، عوارض آزادراه، نمره منفی، طرح ترافیک، معاینه فنی و حتی مشاهده و استعلام پلاک خودرو با کد ملی از اپلیکیشن قبضینو استفاده کنید.

همچنین تمامی دارندگان خودرو می‌توانند با نصب نرم‌افزار استعلام پلاک خودرو پلیس من و وارد کردن شماره موبایل و کد ملی در این اپلیکیشن، نتیجه استعلام پلاک خودرو با کد ملی را مشاهده کنند.

نکات مهم تعویض پلاک خودرو

مدارک مورد نیاز برای صدور کارت المثنی مشخصات خودرو

اگر به دنبال المثنی مدارک خود برای تعویض پلاک هستید رعایت نکات زیر برای شما الزامی است

حضور مالک یا وکیل قانونی او برای سپری شدن مراحل قانونی به همراه خودرو ضروریست.

ارائه دادن اصل تمام مدارک شناسایی و یا وکالتنامه به همراه اصل مدارک شناسایی الزامیست.

اصل سند فروش کارخانه تولید کننده (تولید داخل) لازم است.

اصل سند مالکیت خودرو که از طرف پلیس ناجا صادر شده باشد، الزامیست.

ارائه دادن گواهی مفاصا حساب اجرائیات، اگر وجه معوقه جرایم پرداخت نشده باشد، نیاز است.

واریز فیش بانکی به مبلغ بیست و پنج هزار تومان به شماره حساب ۰۲۶۷۰۰۶۷۰۰۰۰۷ نزد بانک ملی بابت هزینه صدور کارت المثنی مشخصات خودرو اجباریست.

گرفتن تعهد کتبی از مالک خودرو یا وکیل قانونی او لازم است.

پرداخت هزینه پستی برای ارسال کارت مشخصات به مبلغ چهار هزار و نهصد تومان

چطور پلاک تهران بگیریم؟

از مهم‌ترین شرایط برای گرفتن پلاک هر شهری داشتن سکونت همان شهر است. برای مثال شما برای دریافت پلاک تهران باید ساکن تهران باشید و از ارائه آدرس‌هایی جز آدرس شهر خود جدا خودداری کنید زیرا در صورت برگشت خوردن، انجام مجدد، مراحل به سهولت بار اول نخواهد بود.

چطور پلاک زوج یا فرد بگیریم؟

انتخاب پلاک برای شما توسط کارگذار کاملا رندوم و سیستماتیک خواهد بود و شما هیچ اختیاری در انتخاب شماره پلاک ندارید و این فرآیند کاملا شانسی انجام می‌شود.

ممنوع المعامله خودرو‌های توقیفی

خودروهایی که از نظر ممنوعیت قضایی و توقیف مشکل داشته باشند تا زمان حل نشدن این مشکل قادر به گرفتن خدمات نیستند؛ همچنین خودروهایی که دستور منع خدمات از سوی مراجع قضایی و سازمان‌های ذی ‌صلاح در موردشان صادر شده باشد نیز در شمول خودروهایی هستند که نمی‌توانند تعویض پلاک انجام دهند.

مورد مهم دیگر در خصوص افراد است؛ اگر شخصی ممنوع‌المعامله باشد نیز نمی‌تواند برای تعویض پلاک اقدام کند.

تعویض پلاک شهرستان در تهران به چه صورت است؟

اگر تصمیم داشته باشید که پلاک شهرستان خودرو خود را با پلاک تهران معاوضه کنید سه حالت در اینجا برای شما مطرح می‌شود:

شما از شهر خود به تهران نقل مکان کرده‌اید و با مهاجرت به تهران محل زندگی خود را تغییر داده‌اید، شما می‌توانید با ارائه مدارک خود به پلیس+10 و بررسی سند محل سکونت (سند یا اجاره‌نامه) مراحل تعویض پلاک را انجام دهید.

حالت دوم زمانی است که شما به دلیل شغل خود دو منزل در تهران و شهرستان و دو خودرو دارید که در این حالت بدون فک پلاک قبلی می‌توانید پلاک جدید بر اساس محل احراز شده دریافت نمایید.

اگر مداوم از شهرستان به تهران در حال مسافرت هستید هیچ امکانی برای تعویض پلاک وجود ندارد.

انتقال پلاک از پدر به فرزند چگونه انجام می‌شود؟

طبق قوانین تصویب شده پلاک تنها برای صاحب خودرو داده می‌شود و چنین امری به هیچ عنوان مقدور نیست. اما این کار تنها در صورتی امکان‌پذیر است که مالکیت خودرو ابتدا از پدر به پسر منتقل شود تا از نظر قانونی مشکلی نداشته باشد.

شرایط دریافت نمایندگی تعویض پلاک خودرو چیست؟

متقاضیان برای تاسیس و دریافت نمایندگی لازم است تا شرایط زیر را دارا باشند.

  • مدرک کارشناسی (لیسانس) داشته باشند.
  • در هیچ ارگان و سازمانی شاغل نباشد.
  • حداقل 25 و حداکثر 60 سال سن داشته باشد.

نوبت‌دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک به چه صورتی است؟

سامانه نوبت دهی مراکز تعویض پلاک به نشانی nobatdehi.btnrahgosha.ir فعال نیست و نوبت دهی فقط به صورت حضوری در مراکز تعویض پلاک انجام می شود. در صورت نیاز، در مراکز تعویض پلاک حضور پیدا کنید.

آیا برای تعویض پلاک معاینه فنی لازم است؟

همانگونه که در موارد بالا ذکر شده است از مهم‌ترین مدارکی که برای تعویض پلاک لازم است برگه معاینه فنی است.

آدرس و تلفن مراکز تعویض پلاک خودرو

  1. 1. مرکز تعویض میثم:

آدرس : کیلومتر ۱۷ جاده مخصوص کرج – خیابان داروپخش – خیابان روز دارو

تلفن تماس مرکز: ۱۱–۴۴۹۸۶۰۰۰

 

  1. 2. مرکز تعویض پلاک اتحاد:

آدرس: تهرانپارس – حکیمیه – خیابان اتحاد – اتحاد ۵ غربی

تلفن تماس مرکز: ۷۷۳۹۳۰۳۰

 

  1. 3. مرکز تعویض پلاک چیتگر:

آدرس: کیلومتر ۱۲ جاده مخصوص کرج

تلفن تماس مرکز: ۴۴۹۰۱۹۲۹

 

  1. 4. مرکز تعویض خاوران:

آدرس: کیلومتر ۱۰ جاده خاوران – بعد از سه راه

تلفن تماس مرکز: ۳۳۸۵۱۳۳۲

 

  1. 5. مرکز الغدیر:

آدرس: یافت آباد – بلوار الغدیر – خیابان اکبر حسینی

تلفن تماس مرکز: ۶۶۱۳۳۶۹۳

 

  1. 6. مرکز یادگارامام (ره):

آدرس: اتوبان یادگار امام – خیابان زنجان شمالی – جنب ستاد ترخیص خودرو

تلفن تماس مرکز: ۶۶۲۵۶۷۲۹

 

  1. 7. مرکز تعویض خلیج:

آدرس: کیلومتر ۷ جاده قدیم کرج – بلوار خلیج فارس – خیابان رهنما – جنب ستاد ترخیص خودرو

تلفن تماس مرکز: ۶۶۲۶۰۲۶۲

 

  1. 8. واحدشماره گذاری مستقر در شرکت ایران خودرو:

آدرس: کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج – مرکز شماره‌گذاری مستقر در شرکت ایران خودرو

تلفن تماس مرکز: ۴۴۹۳۴۴۴۵

 

  1. 9. واحد شماره گذاری مستقر در شرکت سایپا:

آدرس: کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج – مرکز شماره‌گذاری مستقر در شرکت سایپا

تلفن تماس مرکز: ۴۴۹۰۶۶۱۰

 

  1. 10. واحد شماره گذاری مستقر در شرکت آسان موتور:

آدرس: کیلومتر ۸ جاده مخصوص کرج – مرکز شماره‌گذاری شرکت آسان موتور

تلفن تماس مرکز: ۴۸۶۴۵۷۴۷